1936 Triumph 350cc
1936 Triumph 350cc
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.
Posiadam Triumpha z lat 30, jednak jedyne co o nim wiem to rocznik oraz pojemnosc. Szukalem w Internecie i niestety nie moge dopasowac go do zadnego ze znalezionych modeli. Prosze Was o pomoc, za wszelkie informacje odnosnie tego zabytku bede bardzo wdzieczny.
Co odroznia go od wiekszosci modeli tej marki to niewatpliwie widelec. Gaznik produkcji niemieckiej, natomiast liczniki opisane cyrylica, nie wiem czy to wszystko oryginal. Na pewno samoróbką jest drugie siedzienie dla pasażera.
Załączam zdjecia omawianego egzemplarza - sprzed rozbiórki z roku 1997 (bez wydechów) oraz dzisiejsze, kilku istotniejszych elementów
http://cinas2.webd.pl/triumph
Posiadam Triumpha z lat 30, jednak jedyne co o nim wiem to rocznik oraz pojemnosc. Szukalem w Internecie i niestety nie moge dopasowac go do zadnego ze znalezionych modeli. Prosze Was o pomoc, za wszelkie informacje odnosnie tego zabytku bede bardzo wdzieczny.
Co odroznia go od wiekszosci modeli tej marki to niewatpliwie widelec. Gaznik produkcji niemieckiej, natomiast liczniki opisane cyrylica, nie wiem czy to wszystko oryginal. Na pewno samoróbką jest drugie siedzienie dla pasażera.
Załączam zdjecia omawianego egzemplarza - sprzed rozbiórki z roku 1997 (bez wydechów) oraz dzisiejsze, kilku istotniejszych elementów
http://cinas2.webd.pl/triumph
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 1341
- Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
- Lokalizacja: gm. Narol
Ze zdjęć wnioskuję, że motocykl został przywieziony zza wschodniej granicy.
Tam często naprawa polegała na wymianie elementu z innego motocykla nie koniecznie tej samej marki. Często też usparawniano (unowocześniano) motocykle stosując np. miękie tylne zawieszenie.
Przód w Twoim motocyklu jest niemiecki, jeśli jest oryginalny to wskazuje na TWN, jest też bardzo podobny do przodu Zundappa? Lampa a może tylko licznik wiadomo Radzieckie. Uchwyty zrobione z ryflowanej blachy mogą też wskazywać na zmianę silnika? Ogólnie tzw. kundel.
Po czym oceniasz rok produkcji 1936? Jest jakaś tabliczka czy z dokumentów tak wynika?
Może Skrzydlaty zechce sie wypowiedzieć - On ma znacznie lepszą wiedzę.
Tam często naprawa polegała na wymianie elementu z innego motocykla nie koniecznie tej samej marki. Często też usparawniano (unowocześniano) motocykle stosując np. miękie tylne zawieszenie.
Przód w Twoim motocyklu jest niemiecki, jeśli jest oryginalny to wskazuje na TWN, jest też bardzo podobny do przodu Zundappa? Lampa a może tylko licznik wiadomo Radzieckie. Uchwyty zrobione z ryflowanej blachy mogą też wskazywać na zmianę silnika? Ogólnie tzw. kundel.
Po czym oceniasz rok produkcji 1936? Jest jakaś tabliczka czy z dokumentów tak wynika?
Może Skrzydlaty zechce sie wypowiedzieć - On ma znacznie lepszą wiedzę.
Rocznik 1936 wpisany byl w dokumentach, ktore juz przepadly. Jednak wszystko dzialo sie w latach 70, wiec nie trzeba koniecznie sie przywiazywac do tej daty Może faktycznie silnik jest podmieniony, bo kształtem ramy (charakterystyczny widelec) i wydechów pasuje do Triumpha S350. Dowiem sie jutro wiecej, jesli chodzi o pochodzenie licznika i lampy przedniej
- Skrzydlaty
- Zwykły forumowicz
- Posty: 181
- Rejestracja: wtorek, 17 kwietnia 2007, 21:43
- Motocykl: NSU351OT M-G G5
- Lokalizacja: lubelszczyzna
- Kontakt:
Osobiście wygląda mi to na totalną rzeźbę.
Czyli motocykl zbudowany na bazie conajmniej dwóch egzemplarzy.
Bazą wyjściową chyba był jakiś motocykl angielski, wskazuje na to brak
typowego dla 'niemca' bagaznika (w angolach były siedzonka do błotnika)
Silnik podobny jest do Royala może być też jakaś BSA. Przód na pewno pochodzi od 'niemca'. Może zmieniono tylko silnik. Trudno mi coś wiecej powiedzieć na temat tego wynalazku.
Poszukałbym sygnatur na poszczególnych elementach, numeru silnika, napisów na skrzyni biegów itp.
Czyli motocykl zbudowany na bazie conajmniej dwóch egzemplarzy.
Bazą wyjściową chyba był jakiś motocykl angielski, wskazuje na to brak
typowego dla 'niemca' bagaznika (w angolach były siedzonka do błotnika)
Silnik podobny jest do Royala może być też jakaś BSA. Przód na pewno pochodzi od 'niemca'. Może zmieniono tylko silnik. Trudno mi coś wiecej powiedzieć na temat tego wynalazku.
Poszukałbym sygnatur na poszczególnych elementach, numeru silnika, napisów na skrzyni biegów itp.
Od jednego NSU, lepsze jest tylko... dwa, a nawet trzy...
Jesli chodzi o lampe, to motor zostal razem z nia kupiony w latach 70, wiec przeszlosci raczej sie nie dowiemy
Wczoraj rozebralem silnik i wrzucilem szczegolowe fotki tutaj http://cinas2.webd.pl/triumph/silnik - moze pomoze to jakos w identyfikacji wynalazku.
Wczoraj rozebralem silnik i wrzucilem szczegolowe fotki tutaj http://cinas2.webd.pl/triumph/silnik - moze pomoze to jakos w identyfikacji wynalazku.
- Ozzy
- Zwykły forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: wtorek, 21 lipca 2009, 10:56
- Motocykl: DKW NZ 350-1
- Lokalizacja: RJA/RZ
- Kontakt:
Przednie zawieszenie trapezowe jest od Zundappa KS 200 nawet co do baku miał bym wątpliwości ale te siedzenia od Iża to juz psuja wygląd, nawet współcześnie zrobione ze skóry by tu pasowały jak złoto. Motocykl wymaga jeszcze sporo pracy ale jest ciekawym wymysłem swojego konstruktora i może i warto go złożyć przyzwoicie i jeździć nim, choć złożenie go na oryginał to też wyzwani ale kosztowne.
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 1341
- Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
- Lokalizacja: gm. Narol
Czy masz na myśli Niemieckiego Triumpha (TWN) takiego jak w tej licytacji?cinas pisze: Może faktycznie silnik jest podmieniony, bo kształtem ramy (charakterystyczny widelec) i wydechów pasuje do Triumpha S350.
http://www.allegro.pl/item697375130.html
Nie, raczej myslalem o angielskim http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Tri ... ,328927%27
U mnie na ramie sa jakies nabite numery, ale nie jestem w stanie ich odczytać niestety..
U mnie na ramie sa jakies nabite numery, ale nie jestem w stanie ich odczytać niestety..
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 1341
- Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
- Lokalizacja: gm. Narol
Żaba pisze:Czy masz na myśli Niemieckiego Triumpha (TWN) takiego jak w tej licytacji?
http://www.allegro.pl/item697375130.html
To prawie identyczne motocykle, widoczne są różnice w przodzie i bagażniku.cinas pisze:Nie, raczej myslalem o angielskim http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Tri ... ,328927%27
Od Twojego przedewszystkim odróżnia je silnik dwusuwowy.
Przeglądałem tą stronę, ale nic nie mogę znaleźć.
http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Dir ... 0Index.htm
Chcialem nieco odswiezyc temat, poniewaz jest jak najbardziej aktualny, a ja wciaz stoje w martwym punkcie z remontem
Udalo mi sie zidentyfikowac glowice mojego silnika oraz byc moze cylinder. Pochodza z Horexa Reginy badz Victori. Do zdjec dorzuciłem fotki bardzo ciekawej pompy oleju, której pochodzenia nadal nie potrafie zidentyfikowac.
Silnik posiada niemiecki tlok firmy Nural, srednica zmierzona 6,95cm czyli jak sie domyslam 69,44mm
Zdjecia wciaz dostepne tutaj http://cinas2.webd.pl/triumph oraz tutal http://cinas2.webd.pl/triumph/silnik
Sprawa silnika jest krytyczna, poniewaz brakuje pokrywy rozrzadu i chcialbym chociaz zobaczyc jak wygladala
Swoja droga szukajac informacji i mailujac z roznymi pasjonatami z europy napotkalem na termin 'east european motorcycle art' z ktorym moja maszyna oraz ja w 100% sie utozsamiamy
Udalo mi sie zidentyfikowac glowice mojego silnika oraz byc moze cylinder. Pochodza z Horexa Reginy badz Victori. Do zdjec dorzuciłem fotki bardzo ciekawej pompy oleju, której pochodzenia nadal nie potrafie zidentyfikowac.
Silnik posiada niemiecki tlok firmy Nural, srednica zmierzona 6,95cm czyli jak sie domyslam 69,44mm
Zdjecia wciaz dostepne tutaj http://cinas2.webd.pl/triumph oraz tutal http://cinas2.webd.pl/triumph/silnik
Sprawa silnika jest krytyczna, poniewaz brakuje pokrywy rozrzadu i chcialbym chociaz zobaczyc jak wygladala
Swoja droga szukajac informacji i mailujac z roznymi pasjonatami z europy napotkalem na termin 'east european motorcycle art' z ktorym moja maszyna oraz ja w 100% sie utozsamiamy
Ludzie zastanówcie się nad tym motocyklem, na pewno ktoś coś kojarzy. proponuję zrobić lepszej jakości zdjecia, gdzieś na dworzu w dzień, bo te zdjęcia to troche ciemne są i najlepiej zeby był w całości . Ja się zastanawiam co to może być, przewale cały komputer zdjęć i może coś znajdę podobnego. Piersza propozycja do zastanowienia dla własciciela i innych to zdjęcie z katalogu triumpha angielskiego i ZWRÓĆCIE UWAGĘ NA SILNIK I JEGO PRZEDNIE MOCOWANIE ORAZ POŁOŻENIE HAMULCA TYLNIEGO (zadziwiajaco podbne?)
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 1341
- Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
- Lokalizacja: gm. Narol
Faktycznie głowica i cylinder podobne do Victori KR 35, średnica tłoka w KR 35 to 69 mm. Niestety więcej podobieństw nie ma.
Tu jest np. taka Victoria: http://www.autogallery.org.ru/vik35ss.htm
Horex Regina ma trochę inną głowicę przedewszystkim jest aluminiowa, ma inne mocowanie gaźnika.
Pompa olejowa faktycznie ciekawa, szczególnie to logo. Oznaczenie twardości śrób "L" jest amerykańskie (takie mam w Harleyu )
Napisy na niej też wskazują na Stany. Może trzeba poszukać po numerze patentu co to za producent?
Tu jest np. taka Victoria: http://www.autogallery.org.ru/vik35ss.htm
Horex Regina ma trochę inną głowicę przedewszystkim jest aluminiowa, ma inne mocowanie gaźnika.
Pompa olejowa faktycznie ciekawa, szczególnie to logo. Oznaczenie twardości śrób "L" jest amerykańskie (takie mam w Harleyu )
Napisy na niej też wskazują na Stany. Może trzeba poszukać po numerze patentu co to za producent?