1936 Triumph 350cc

Rycerze motocyklizmu.
cinas

1936 Triumph 350cc

Post autor: cinas »

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.

Posiadam Triumpha z lat 30, jednak jedyne co o nim wiem to rocznik oraz pojemnosc. Szukalem w Internecie i niestety nie moge dopasowac go do zadnego ze znalezionych modeli. Prosze Was o pomoc, za wszelkie informacje odnosnie tego zabytku bede bardzo wdzieczny.

Co odroznia go od wiekszosci modeli tej marki to niewatpliwie widelec. Gaznik produkcji niemieckiej, natomiast liczniki opisane cyrylica, nie wiem czy to wszystko oryginal. Na pewno samoróbką jest drugie siedzienie dla pasażera.

Załączam zdjecia omawianego egzemplarza - sprzed rozbiórki z roku 1997 (bez wydechów) oraz dzisiejsze, kilku istotniejszych elementów
http://cinas2.webd.pl/triumph
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

Ze zdjęć wnioskuję, że motocykl został przywieziony zza wschodniej granicy.
Tam często naprawa polegała na wymianie elementu z innego motocykla nie koniecznie tej samej marki. Często też usparawniano (unowocześniano) motocykle stosując np. miękie tylne zawieszenie.

Przód w Twoim motocyklu jest niemiecki, jeśli jest oryginalny to wskazuje na TWN, jest też bardzo podobny do przodu Zundappa? Lampa a może tylko licznik wiadomo Radzieckie. Uchwyty zrobione z ryflowanej blachy mogą też wskazywać na zmianę silnika? Ogólnie tzw. kundel.

Po czym oceniasz rok produkcji 1936? Jest jakaś tabliczka czy z dokumentów tak wynika?

Może Skrzydlaty zechce sie wypowiedzieć - On ma znacznie lepszą wiedzę. :D
cinas

Post autor: cinas »

Rocznik 1936 wpisany byl w dokumentach, ktore juz przepadly. Jednak wszystko dzialo sie w latach 70, wiec nie trzeba koniecznie sie przywiazywac do tej daty :) Może faktycznie silnik jest podmieniony, bo kształtem ramy (charakterystyczny widelec) i wydechów pasuje do Triumpha S350. Dowiem sie jutro wiecej, jesli chodzi o pochodzenie licznika i lampy przedniej
Awatar użytkownika
Skrzydlaty
Zwykły forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: wtorek, 17 kwietnia 2007, 21:43
Motocykl: NSU351OT M-G G5
Lokalizacja: lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: Skrzydlaty »

Osobiście wygląda mi to na totalną rzeźbę.
Czyli motocykl zbudowany na bazie conajmniej dwóch egzemplarzy.
Bazą wyjściową chyba był jakiś motocykl angielski, wskazuje na to brak
typowego dla 'niemca' bagaznika (w angolach były siedzonka do błotnika)
Silnik podobny jest do Royala może być też jakaś BSA. Przód na pewno pochodzi od 'niemca'. Może zmieniono tylko silnik. Trudno mi coś wiecej powiedzieć na temat tego wynalazku.

Poszukałbym sygnatur na poszczególnych elementach, numeru silnika, napisów na skrzyni biegów itp.
Od jednego NSU, lepsze jest tylko... dwa, a nawet trzy...
cinas

Post autor: cinas »

Jesli chodzi o lampe, to motor zostal razem z nia kupiony w latach 70, wiec przeszlosci raczej sie nie dowiemy :)

Wczoraj rozebralem silnik i wrzucilem szczegolowe fotki tutaj http://cinas2.webd.pl/triumph/silnik - moze pomoze to jakos w identyfikacji wynalazku.
Awatar użytkownika
Ozzy
Zwykły forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: wtorek, 21 lipca 2009, 10:56
Motocykl: DKW NZ 350-1
Lokalizacja: RJA/RZ
Kontakt:

Post autor: Ozzy »

Przednie zawieszenie trapezowe jest od Zundappa KS 200 nawet co do baku miał bym wątpliwości ale te siedzenia od Iża to juz psuja wygląd, nawet współcześnie zrobione ze skóry by tu pasowały jak złoto. Motocykl wymaga jeszcze sporo pracy ale jest ciekawym wymysłem swojego konstruktora i może i warto go złożyć przyzwoicie i jeździć nim, choć złożenie go na oryginał to też wyzwani ale kosztowne.
cinas

Post autor: cinas »

choć złożenie go na oryginał to też wyzwani ale kosztowne.
No wlasnie najbardziej mi zalezy na ustaleniu faktu, co tak naprawde jest oryginalem :)

Z nowosci, to skrzynia biegow opisana jest po angielsku, numer GU48617, co wskazuje na firme Burman, 3 biegowy model GU.
Awatar użytkownika
Ozzy
Zwykły forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: wtorek, 21 lipca 2009, 10:56
Motocykl: DKW NZ 350-1
Lokalizacja: RJA/RZ
Kontakt:

Post autor: Ozzy »

Nawet nie mam żadnego znajomego co by w anglikach siedział żeby mu podesłać foty żeby powiedział co jest z czego. Ja się specjalizuję w niemieckich maszynach a angole mi są zupełnie obce ale może kiedyś się takim zajmę :-D
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

cinas pisze: Może faktycznie silnik jest podmieniony, bo kształtem ramy (charakterystyczny widelec) i wydechów pasuje do Triumpha S350.
Czy masz na myśli Niemieckiego Triumpha (TWN) takiego jak w tej licytacji?

http://www.allegro.pl/item697375130.html
cinas

Post autor: cinas »

Nie, raczej myslalem o angielskim http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Tri ... ,328927%27

U mnie na ramie sa jakies nabite numery, ale nie jestem w stanie ich odczytać niestety..
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

Żaba pisze:Czy masz na myśli Niemieckiego Triumpha (TWN) takiego jak w tej licytacji?

http://www.allegro.pl/item697375130.html
cinas pisze:Nie, raczej myslalem o angielskim http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Tri ... ,328927%27
To prawie identyczne motocykle, widoczne są różnice w przodzie i bagażniku.
Od Twojego przedewszystkim odróżnia je silnik dwusuwowy.

Przeglądałem tą stronę, ale nic nie mogę znaleźć.
http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Dir ... 0Index.htm
cinas

Post autor: cinas »

Chcialem nieco odswiezyc temat, poniewaz jest jak najbardziej aktualny, a ja wciaz stoje w martwym punkcie z remontem :(

Udalo mi sie zidentyfikowac glowice mojego silnika oraz byc moze cylinder. Pochodza z Horexa Reginy badz Victori. Do zdjec dorzuciłem fotki bardzo ciekawej pompy oleju, której pochodzenia nadal nie potrafie zidentyfikowac.

Silnik posiada niemiecki tlok firmy Nural, srednica zmierzona 6,95cm czyli jak sie domyslam 69,44mm

Zdjecia wciaz dostepne tutaj http://cinas2.webd.pl/triumph oraz tutal http://cinas2.webd.pl/triumph/silnik

Sprawa silnika jest krytyczna, poniewaz brakuje pokrywy rozrzadu i chcialbym chociaz zobaczyc jak wygladala :)

Swoja droga szukajac informacji i mailujac z roznymi pasjonatami z europy napotkalem na termin 'east european motorcycle art' z ktorym moja maszyna oraz ja w 100% sie utozsamiamy :)
Awatar użytkownika
MATIDKW
Zwykły forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: środa, 5 sierpnia 2009, 21:41
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: MATIDKW »

Ludzie zastanówcie się nad tym motocyklem, na pewno ktoś coś kojarzy. proponuję zrobić lepszej jakości zdjecia, gdzieś na dworzu w dzień, bo te zdjęcia to troche ciemne są i najlepiej zeby był w całości . Ja się zastanawiam co to może być, przewale cały komputer zdjęć i może coś znajdę podobnego. Piersza propozycja do zastanowienia dla własciciela i innych to zdjęcie z katalogu triumpha angielskiego i ZWRÓĆCIE UWAGĘ NA SILNIK I JEGO PRZEDNIE MOCOWANIE ORAZ POŁOŻENIE HAMULCA TYLNIEGO (zadziwiajaco podbne?) :idea: Obrazek
Awatar użytkownika
MATIDKW
Zwykły forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: środa, 5 sierpnia 2009, 21:41
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: MATIDKW »

a ten niby triumph to jak on ma rozwiazane? po lewej są biegi a po prawej hamulec? bo przy nim ten hamulec z prawej to taki trochę dziadostwo, koło tylne też widać że poprzerabiane jest. Najgorsze jest to że nie wiadomo czym się sugerowac szukajac odpowiednika
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

Faktycznie głowica i cylinder podobne do Victori KR 35, średnica tłoka w KR 35 to 69 mm. Niestety więcej podobieństw nie ma.
Tu jest np. taka Victoria: http://www.autogallery.org.ru/vik35ss.htm

Horex Regina ma trochę inną głowicę przedewszystkim jest aluminiowa, ma inne mocowanie gaźnika.

Pompa olejowa faktycznie ciekawa, szczególnie to logo. Oznaczenie twardości śrób "L" jest amerykańskie (takie mam w Harleyu :wink: )
Napisy na niej też wskazują na Stany. Może trzeba poszukać po numerze patentu co to za producent?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Weteran”