Konstrukcja czterolitrowego Harleya

Nasze maszyny. Tyle z nich radości i tyle problemów...
Awatar użytkownika
Norek
Moderator K.B.M.
Posty: 648
Rejestracja: poniedziałek, 27 czerwca 2011, 21:13
Motocykl: BMW R1200 GS ADVENTURE 2006r.
Lokalizacja: Zamość

Konstrukcja czterolitrowego Harleya

Post autor: Norek »

Dobre dwie dekady temu, Jim Feuling, właściciel firmy Feuling R&D produkującej motocyklowe części w miejscowości Ventura w Kalifornii, zdał sobie sprawę, że nie jest zadowolony z osiągów silników V2 montowanych w Harleyach. Choć możliwe jest zwiększanie mocy przez rozwiercanie cylindrów i powiększanie pojemność silnika, doszedł do wniosku, że silniki te dochodzą właśnie do swojej pojemnościowej górnej granicy sprawności w wytwarzaniu energii. Feuling zafiksował się na marzeniu stworzenia silnika, który miałby o 50% większą pojemność od harelyowskiego Twin Cama 88 powiększonego fabrycznym kitem do pojemności 95 cali sześciennych (1556 cm3). Jak to zrobić? Feuling wpadł na pomysł dodania do konstrukcji V2 trzeciego cylindra. Tak powstała idea silnika W3.
W tym miejscu warto nadmienić, że Feuling opatentował ponad 100 ulepszeń i rozwiązań konstrukcyjnych, które wykorzystują tacy potentaci świata motoryzacji jak Chevrolet, Ford, Nissan, Chrysler, Honda oraz… Harley-Davidson. Dla tej ostatniej firmy opracował między innymi konstrukcję głowic.

Osiągi pojemności 245 cali sześciennych (4015 cm3 – tak, ponad czterech litrów pojemności!). Trzy gaźniki Dellorto o średnicy 40 mm z filtrami stożkowymi, zawory Max Flow, dwuzaworowe głowice – patentu Feulinga, do tego antyrewersyjn ma moc 150 KM osiąganych już przy 5000 obr./min. i moment obrotowy 264 Nm przy 3000 obr./min?

Z resztą posłuchajcie sami.
https://youtu.be/hOrsKB4Isqs" onclick="window.open(this.href);return false;"
Załączniki
silnik-W3.jpg
Nigdy nie jedź szybciej niż Twój anioł stróż może lecieć.
501686006
ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle”