Suzuki VL 1500 Intruder

Nasze maszyny. Tyle z nich radości i tyle problemów...
Wielki Brat
Zwykły forumowicz
Posty: 2808
Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
Motocykl: FJR 1300

Suzuki VL 1500 Intruder

Post autor: Wielki Brat »

Niedawno wszedłem w posiadanie drogą kupna kolejnego, 6 w ciągu ostatnich 11 lat motocykla - tytułowego cruisera marki Suzuki. I dlatego pozwalam sobie przybliżyć potencjalnie zainteresowanym tą maszynę.

Na początek warto zauważyć, ze przy konstruowaniu motocykla za punkt honoru postawiono sobie unikanie plastiku, a więc wszystko co powinno być stalowe lub aluminiowe takie właśnie jest. Każda możliwa część jest pochromowana, a pozostałe polakierowane.

Silnik 1,5 litrowego Intrudera jest zapożyczony z jego lżejszej wersji czyli VS 1400 - jest to rozwiercona do 1462 cm3 jednostka czterosuwowa o mocy 68 KM przy 4800 obr/min., pozwalająca rozpędzić maszynę do 170 km/h. Jednak w cruiserze najbardziej istotny jest moment obrotowy, który w Intruderze osiąga 114 Nm już przy 2300 oby/min. Silnik o cylindrach rozstawionych pod kątem 45°, chłodzony jest powietrzem i olejem.
Silnik nie ma wałków wyrównoważających - aby zredukować drgania zmodyfikowano jedynie rozstawienie czopów wału korbowego. Każda z głowic posiada pojedynczy wałek rozrządu, napędzający 2 zawory ssące i 1 wydechowy z hydraulicznymi regulatorami luzów zaworowych.
Układ zapłonowy steruje dodatkowo pracą dekompresatorów ułatwiających rozruch silnika.
Dwa gaźniki znajdują się pomiędzy głowicami, a filtr powietrza mieści się wewnątrz atrapy zbiornika paliwa.
Dwie chromowane rury wydechowe są końcówkami układu wydechowego - centralny tłumik umieszczony jest przed tylnym kołem.

Motocykl posiada 5 biegową skrzynię biegów oraz sprzęgło z ogranicznikiem momentu obrotowego, którego działanie polega na rozłączaniu tarcz sprzęgła w przypadku zbyt gwałtownej redukcji biegu, dzięki czemu unika się zablokowania tylnego koła przy gwałtownym hamowaniu silnikiem. Sterowanie skrzynią biegów odbywa się za pomocą podwójnej dźwigni zmiany biegów typu palce-pięta, a uruchamianie hamulca tylnego za pomocą pedału jak w kombajnie. Napęd na tylne koło przekazywany jest za pomocą wału kardana.

Koła Intrudera wyposażone są w pojedyncze hamulce tarczowe o średnicy 300 mm z przodu i 275 mm z tylu.
Tylne zawieszenie oparte jest na centralnym amortyzatorze.

Zbiornik paliwa o pojemności 15,5 litra znajduje się pod siedzeniem kierowcy. kierownica izolowana jest od wibracji silnika za pomocą gumowych bloków. Na atrapie zbiornika paliwa umieszczona jest konsola przyrządów pokładowych i wlew paliwa.

To, co wszyscy biorą za filtr powietrza (pomiędzy cylindrami), w rzeczywistości jest schowkiem na narzędzia. Drugi, większy, 3 litrowy schowek mieści się nisko z lewej strony, obok skrzyni biegów.

W stanie gotowym do jazdy Intruder waży 321 kg.
Ciekawostką jest to, że przy 1700 mm odległości pomiędzy osiami, Intruder jest jednym z najdłuższych, o ile nie najdłuższym, seryjnie produkowanym motocyklem.
Intruder1.jpg
Intruder2.jpg
Intruder3.jpg


Zdjęcia autorstwa Pani Małgorzaty Leszak.
Awatar użytkownika
hans
Zwykły forumowicz
Posty: 996
Rejestracja: piątek, 26 listopada 2010, 10:48
Motocykl: xj600
Lokalizacja: Wrocław

Re: Suzuki VL 1500 Intruder

Post autor: hans »

Domyślam się że jak już nie jest w stanie idealnym to za kilka tygodni będzie, a trzecie zdjęcie z odbiciem ratusza jest super.
"Nie walcz z idiotami, mają przewagę liczebną"
Paulo Coelho
ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle”