Skrzyżowania inteligentne - "Motocyklista w pętli" (2008r.)

Awatar użytkownika
ksenon
Zwykły forumowicz
Posty: 807
Rejestracja: środa, 11 kwietnia 2007, 09:34
Motocykl: Yamaha XT1200Z Super Tenere
Lokalizacja: WHV
Kontakt:

Post autor: ksenon »

w niemczech i holandii nie miałem tego problemy, szkoda że w polsce tak jest :?
GSF

Post autor: GSF »

Wstępnie umówiona jestem na czwartek 12listopada na nagranie w radiu Lublin. Bardzo proszę chętnych którzy zechcieli by się wypowiedzieć na ten temat o kontakt, znacie dobrze temat więc, proszę o frekwencję. Warto ten temat pociągnąć zwłaszcza, że jest już jakieś zainteresowanie
Wielki Brat
Zwykły forumowicz
Posty: 2808
Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
Motocykl: FJR 1300

Post autor: Wielki Brat »

W wyniku niestety wielogodzinnego drążenia problemu od strony technicznej, w oparciu o dokumentację dostępną w internecie, ustaliłem, że problemu nie ma/być nie powinno ponieważ dla sygnalizacji akomodacyjnej (z detektorami ruchu w postaci np. pętli indukcyjnych) i to zarówno częściowo akomodacyjnej (z preferencją wybranego kierunku ruchu) jak i w pełni akomodacyjnej (z detektorami ruchu na wszystkich wlotach na skrzyżowanie) w przypadku braku wzbudzenia na wszystkich detektorach (np. w nocy) możliwe są 3 warianty pracy takiej sygnalizacji:
a) sygnał zielony wyświetlany jest na kierunku głównym,
b) sygnał zielony wyświetlany jest na kierunku, na którym nastąpiło ostatnie wzbudzenie,
c) sygnalizacja pracuje cyklicznie czyli przechodzi w tryb pracy stałoczasowej, tak jak zwykła sygnalizacja.

W wyniku rozmowy z Dyrektorem ZDG w Zamościu Panią nomen/omen Muszyńską ustaliłem, że w Zamościu przyjęto wariant c.

Osobnym problemem jest oczywiście czas nieaktywności detektorów powodujący przejście w tryb stałoczasowy i ogólna sprawność systemu sygnalizacji powodująca spełnianie ww. założeń.
GSF

Post autor: GSF »

To chyba po tej rozmowie, wczoraj włączona była sygnalizacja czasowa, zawsze tak robią, jak ktoś ten temat ruszy. A przecież wydane są pieniądze, nie po to, aby to chodziło, jak zwykła sygnalizacja.... I odnośnie punktu a i b to sygnał wyświetlany jest czerwony z każdej strony a nie zielony. Potwierdzam Wielki u mnie dzisiejsze nagrywanie przez radio Lublin o godz. 18stej. Zeniop też się zobowiązał. Pozdrawiam
GSF

Post autor: GSF »

Wielki, Ty w ogóle nie czytałeś tego tematu...chodzi o realia! Przecież ciągle chodzi o to, że problem był i jest! ...że można stać sobie całą noc motocyklem i nie doczekać się zmiany świateł! Przeczytaj proszę ten temat od początku, były robione przecież testy... Przełożyłam nagranie, bo to nie może być przepychanka w naszym wydaniu...
Wielki Brat
Zwykły forumowicz
Posty: 2808
Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
Motocykl: FJR 1300

Post autor: Wielki Brat »

Temat przeczytałem, jak to mam w zwyczaju, kilkakrotnie i uważnie. Niektóre wypowiedzi nawet sobie wydrukowałem. Przeanalizowąłem również pismo do ZDG i odpowiedź na nie. Jak napisałem powyżej poświęciłem też 2 dni na zapoznanie się z tematem od strony technicznej oraz przeprowadziłem długą rozmowę z dyrektorem ZDG.
Wszystko to po to żeby uchronić KBM/KFM przed ośmieszeniem nieznajomością tematu czy też pochopnością formułowania opinii. Już rok temu po przeprowadzeniu prób i wymianie korespondecji z ZDG Marek Łagowski zachowywał mimo wszystko ostrożność w formułowaniu opinii na tym forum.
Każdy z nas ma prawo formułować własne opinie i ponosić z tego tytułu konsekwencje, ale do wypowiadania się w imieniu KBM, zgodnie z uchwalonym niedawno Statutem, trzeba mieć upoważnienie Zarządu (§6 pkt 6 ppkt d Statutu) oraz wyważony i przemyślany ogląd sprawy.

Reasumująć: osoby pragnące wypowiadać się w imieniu KBM powinny:
- uzyskać upoważnienie Zarządu,
- rzetelnie przygotować swoje stanowisko/wypowiedzi,
- biorąc pod uwagę złożoność i zasięg problemu najlepiej byłoby zorganizować wywiad (tu sugestia w stronę Radia Lublin) w formie dyskusji w gronie: przedstawiciel środowiska motocyklowego, przedstawiciel ZDG i ew. przedstawiciel Policji.

Jeżeli natomiast mają to być indywidualne wystąpienia w sprawie bez powoływania się na KBM to każdy bierze jak wiadomo odpowiedzialność za własne słowa, choć też nie zaszkodziłoby mówić w sposób wskazujący na znajomość problemu :wink: . Ale w tej sytuacji mnie nic do tego.
GSF

Post autor: GSF »

Wielki, jesteś jedną z nielicznych osób które,podchodzą do sprawy tak profesjonalnie. Na pewno taka wiedza przyda się, aby odeprzeć niedorzeczne tłumaczenia pani dyrektor...
Myślę, że zanim dojdzie do spotkania w tak szerokim gronie który proponujesz, należy po prostu zgłosić problem i poczekać na reakcję... Taki spot dwu minutowy pozwoli nam na wytłumaczeniu w czym ten problem tkwi, który dotyczy wszystkich posiadaczy jednośladów.
Jeśli Bractwo zechce się tym zająć, jest szansa, że doprowadzi sprawę do końca i skutecznie. Należy cieszyć się również tym, że radio Lublin chce tą sprawę nagłośnić i na pewno nie będzie to edycja jedno razowa...
Wielki Brat
Zwykły forumowicz
Posty: 2808
Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
Motocykl: FJR 1300

Post autor: Wielki Brat »

Aby podzielić się z Wami wiedzą na ten temat za chwil parę Admin zamieści na stronie KBM moje opracowanie. Okazuje się, że coś tak trywialnego jak mijane na codzień setki razy sygnalizatory świetlne mają z jednej strony swoją dość ciekawą historię a z drugiej strony stanowią dość ciekawą zagadkę techniczną.
Wielki Brat
Zwykły forumowicz
Posty: 2808
Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
Motocykl: FJR 1300

Post autor: Wielki Brat »

Po spotkaniu z Jackiem Pokorzyńskim ustalilśmy, że trzeba jeszcze kilka spraw wyjaśnić. Spotkałem się również z Jackiem Moskiem, który obiecał pomoc, porzez uruchomienie swojego źródła wiedzy w GDDKiA.
Być może dowiemy się jaka jest skala problemu i czy przypadkiem już ktoś, gdzieś znalazł przyczynę/rozwiązanie, żeby drzwi otwartych przypadkiem nie wyważać.
wally

Post autor: wally »

dokus

Post autor: dokus »

Wally link do zaloguj ????
wally

Post autor: wally »

niestety tej czesci forum ntv nieda sie obejzec bez logowania (1 min. czasu) postaram sie wrzucic screen, ale dyskusja jest dluga i ciekawa
ODPOWIEDZ

Wróć do „NASZE DROGI.”