Skrzyżowania inteligentne - "Motocyklista w pętli" (2008r.)
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 2808
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
- Motocykl: FJR 1300
W wyniku niestety wielogodzinnego drążenia problemu od strony technicznej, w oparciu o dokumentację dostępną w internecie, ustaliłem, że problemu nie ma/być nie powinno ponieważ dla sygnalizacji akomodacyjnej (z detektorami ruchu w postaci np. pętli indukcyjnych) i to zarówno częściowo akomodacyjnej (z preferencją wybranego kierunku ruchu) jak i w pełni akomodacyjnej (z detektorami ruchu na wszystkich wlotach na skrzyżowanie) w przypadku braku wzbudzenia na wszystkich detektorach (np. w nocy) możliwe są 3 warianty pracy takiej sygnalizacji:
a) sygnał zielony wyświetlany jest na kierunku głównym,
b) sygnał zielony wyświetlany jest na kierunku, na którym nastąpiło ostatnie wzbudzenie,
c) sygnalizacja pracuje cyklicznie czyli przechodzi w tryb pracy stałoczasowej, tak jak zwykła sygnalizacja.
W wyniku rozmowy z Dyrektorem ZDG w Zamościu Panią nomen/omen Muszyńską ustaliłem, że w Zamościu przyjęto wariant c.
Osobnym problemem jest oczywiście czas nieaktywności detektorów powodujący przejście w tryb stałoczasowy i ogólna sprawność systemu sygnalizacji powodująca spełnianie ww. założeń.
a) sygnał zielony wyświetlany jest na kierunku głównym,
b) sygnał zielony wyświetlany jest na kierunku, na którym nastąpiło ostatnie wzbudzenie,
c) sygnalizacja pracuje cyklicznie czyli przechodzi w tryb pracy stałoczasowej, tak jak zwykła sygnalizacja.
W wyniku rozmowy z Dyrektorem ZDG w Zamościu Panią nomen/omen Muszyńską ustaliłem, że w Zamościu przyjęto wariant c.
Osobnym problemem jest oczywiście czas nieaktywności detektorów powodujący przejście w tryb stałoczasowy i ogólna sprawność systemu sygnalizacji powodująca spełnianie ww. założeń.
To chyba po tej rozmowie, wczoraj włączona była sygnalizacja czasowa, zawsze tak robią, jak ktoś ten temat ruszy. A przecież wydane są pieniądze, nie po to, aby to chodziło, jak zwykła sygnalizacja.... I odnośnie punktu a i b to sygnał wyświetlany jest czerwony z każdej strony a nie zielony. Potwierdzam Wielki u mnie dzisiejsze nagrywanie przez radio Lublin o godz. 18stej. Zeniop też się zobowiązał. Pozdrawiam
Wielki, Ty w ogóle nie czytałeś tego tematu...chodzi o realia! Przecież ciągle chodzi o to, że problem był i jest! ...że można stać sobie całą noc motocyklem i nie doczekać się zmiany świateł! Przeczytaj proszę ten temat od początku, były robione przecież testy... Przełożyłam nagranie, bo to nie może być przepychanka w naszym wydaniu...
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 2808
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
- Motocykl: FJR 1300
Temat przeczytałem, jak to mam w zwyczaju, kilkakrotnie i uważnie. Niektóre wypowiedzi nawet sobie wydrukowałem. Przeanalizowąłem również pismo do ZDG i odpowiedź na nie. Jak napisałem powyżej poświęciłem też 2 dni na zapoznanie się z tematem od strony technicznej oraz przeprowadziłem długą rozmowę z dyrektorem ZDG.
Wszystko to po to żeby uchronić KBM/KFM przed ośmieszeniem nieznajomością tematu czy też pochopnością formułowania opinii. Już rok temu po przeprowadzeniu prób i wymianie korespondecji z ZDG Marek Łagowski zachowywał mimo wszystko ostrożność w formułowaniu opinii na tym forum.
Każdy z nas ma prawo formułować własne opinie i ponosić z tego tytułu konsekwencje, ale do wypowiadania się w imieniu KBM, zgodnie z uchwalonym niedawno Statutem, trzeba mieć upoważnienie Zarządu (§6 pkt 6 ppkt d Statutu) oraz wyważony i przemyślany ogląd sprawy.
Reasumująć: osoby pragnące wypowiadać się w imieniu KBM powinny:
- uzyskać upoważnienie Zarządu,
- rzetelnie przygotować swoje stanowisko/wypowiedzi,
- biorąc pod uwagę złożoność i zasięg problemu najlepiej byłoby zorganizować wywiad (tu sugestia w stronę Radia Lublin) w formie dyskusji w gronie: przedstawiciel środowiska motocyklowego, przedstawiciel ZDG i ew. przedstawiciel Policji.
Jeżeli natomiast mają to być indywidualne wystąpienia w sprawie bez powoływania się na KBM to każdy bierze jak wiadomo odpowiedzialność za własne słowa, choć też nie zaszkodziłoby mówić w sposób wskazujący na znajomość problemu . Ale w tej sytuacji mnie nic do tego.
Wszystko to po to żeby uchronić KBM/KFM przed ośmieszeniem nieznajomością tematu czy też pochopnością formułowania opinii. Już rok temu po przeprowadzeniu prób i wymianie korespondecji z ZDG Marek Łagowski zachowywał mimo wszystko ostrożność w formułowaniu opinii na tym forum.
Każdy z nas ma prawo formułować własne opinie i ponosić z tego tytułu konsekwencje, ale do wypowiadania się w imieniu KBM, zgodnie z uchwalonym niedawno Statutem, trzeba mieć upoważnienie Zarządu (§6 pkt 6 ppkt d Statutu) oraz wyważony i przemyślany ogląd sprawy.
Reasumująć: osoby pragnące wypowiadać się w imieniu KBM powinny:
- uzyskać upoważnienie Zarządu,
- rzetelnie przygotować swoje stanowisko/wypowiedzi,
- biorąc pod uwagę złożoność i zasięg problemu najlepiej byłoby zorganizować wywiad (tu sugestia w stronę Radia Lublin) w formie dyskusji w gronie: przedstawiciel środowiska motocyklowego, przedstawiciel ZDG i ew. przedstawiciel Policji.
Jeżeli natomiast mają to być indywidualne wystąpienia w sprawie bez powoływania się na KBM to każdy bierze jak wiadomo odpowiedzialność za własne słowa, choć też nie zaszkodziłoby mówić w sposób wskazujący na znajomość problemu . Ale w tej sytuacji mnie nic do tego.
Wielki, jesteś jedną z nielicznych osób które,podchodzą do sprawy tak profesjonalnie. Na pewno taka wiedza przyda się, aby odeprzeć niedorzeczne tłumaczenia pani dyrektor...
Myślę, że zanim dojdzie do spotkania w tak szerokim gronie który proponujesz, należy po prostu zgłosić problem i poczekać na reakcję... Taki spot dwu minutowy pozwoli nam na wytłumaczeniu w czym ten problem tkwi, który dotyczy wszystkich posiadaczy jednośladów.
Jeśli Bractwo zechce się tym zająć, jest szansa, że doprowadzi sprawę do końca i skutecznie. Należy cieszyć się również tym, że radio Lublin chce tą sprawę nagłośnić i na pewno nie będzie to edycja jedno razowa...
Myślę, że zanim dojdzie do spotkania w tak szerokim gronie który proponujesz, należy po prostu zgłosić problem i poczekać na reakcję... Taki spot dwu minutowy pozwoli nam na wytłumaczeniu w czym ten problem tkwi, który dotyczy wszystkich posiadaczy jednośladów.
Jeśli Bractwo zechce się tym zająć, jest szansa, że doprowadzi sprawę do końca i skutecznie. Należy cieszyć się również tym, że radio Lublin chce tą sprawę nagłośnić i na pewno nie będzie to edycja jedno razowa...
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 2808
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
- Motocykl: FJR 1300
Aby podzielić się z Wami wiedzą na ten temat za chwil parę Admin zamieści na stronie KBM moje opracowanie. Okazuje się, że coś tak trywialnego jak mijane na codzień setki razy sygnalizatory świetlne mają z jednej strony swoją dość ciekawą historię a z drugiej strony stanowią dość ciekawą zagadkę techniczną.
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 2808
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
- Motocykl: FJR 1300
Po spotkaniu z Jackiem Pokorzyńskim ustalilśmy, że trzeba jeszcze kilka spraw wyjaśnić. Spotkałem się również z Jackiem Moskiem, który obiecał pomoc, porzez uruchomienie swojego źródła wiedzy w GDDKiA.
Być może dowiemy się jaka jest skala problemu i czy przypadkiem już ktoś, gdzieś znalazł przyczynę/rozwiązanie, żeby drzwi otwartych przypadkiem nie wyważać.
Być może dowiemy się jaka jest skala problemu i czy przypadkiem już ktoś, gdzieś znalazł przyczynę/rozwiązanie, żeby drzwi otwartych przypadkiem nie wyważać.