Shl M04 a Wfm......
- dzidek
- Zwykły forumowicz
- Posty: 259
- Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Shl M04 a Wfm......
Żeby rozgrzać trochę atmosferę forum więc pokropkowałem sobie w temacie, ale nie o to chodzi:P
Żeby rozgrzać trochę forum proponuję wątek dydaktyczny i oczekuję że ktoś do dyskusji dołaczy a może nas, mnie pouczy Jakie mianowicie są różnice pomiędzy niektórymi częsciami Shl M04, M05 a Wfm jakie cześci bez problemu możemy używać w obu, trzech modelach a gdzie są drobne różnice.
Ztego co wiem napewno są inne filtry ale nie pamietąm który do czego. W swojej czyt. tatowej suchej Eli był raz inny a po przejechaniu go przez memnie byl inny. Może znajdzie sie jakas fachura i nam przybliży trochę temat.
Żeby rozgrzać trochę forum proponuję wątek dydaktyczny i oczekuję że ktoś do dyskusji dołaczy a może nas, mnie pouczy Jakie mianowicie są różnice pomiędzy niektórymi częsciami Shl M04, M05 a Wfm jakie cześci bez problemu możemy używać w obu, trzech modelach a gdzie są drobne różnice.
Ztego co wiem napewno są inne filtry ale nie pamietąm który do czego. W swojej czyt. tatowej suchej Eli był raz inny a po przejechaniu go przez memnie byl inny. Może znajdzie sie jakas fachura i nam przybliży trochę temat.
- dzidek
- Zwykły forumowicz
- Posty: 259
- Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Oj chyba nie, jesli chodzi o filtry to sie nie zgodzę
samą siateczką były w Wsk, w shl miałem okryte blachą z trójkątnymi otworami, różnica była w uchwycie zamkniecia filtra
w jednym byl wystajacy jakby precik
a w drugim tak jakby dwa trojkatne odstające kawalki blachy z otworów
nie wiem czy były stosowane zamiennie
ale tu nie chodzi o same filtry, a literatura tak oczywiscie ale wolę czytać foum:P
Wiedza dla ludu!!!!
samą siateczką były w Wsk, w shl miałem okryte blachą z trójkątnymi otworami, różnica była w uchwycie zamkniecia filtra
w jednym byl wystajacy jakby precik
a w drugim tak jakby dwa trojkatne odstające kawalki blachy z otworów
nie wiem czy były stosowane zamiennie
ale tu nie chodzi o same filtry, a literatura tak oczywiscie ale wolę czytać foum:P
Wiedza dla ludu!!!!
- Pietrek
- Zwykły forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: czwartek, 23 lipca 2009, 20:56
- Lokalizacja: Kraśnik
Między filtrem w SHL 4 i SHL 5 nie było żadnej różnicy tak w jednym jak i w drugim funkcję ssania pełniła obrotowa tarcza zasłaniająca okienka wlotowe zabezpieczone siatką . filtr chociaż był blaszany był filtrem mokrym . Na siatkę należało nanosić olej i od czasu do czasu po jej zabrudzeniu ją myć. W WFM jak i w WSK filtr był identyczny nie stosowano już tarczy jedynie zasuwkę z blachy , w późniejszych modelach WSK , "dwuramowych" WFM i SHL M06 filtr umieszczono w puszce zakrywającej akumulator od strony silnika . Jeśli się mylę to tak czy siak temat jest otwarty
http://motocykle.svasti.org/index.html? ... hl_m05.htm
W 4 klasie szkoły podstawowej tłukłem się po polach identycznym .Kto wtedy mógł przypuszczać że teraz to jeździdło będzie na wagę złota . Na wyżej podanej stronie ktoś pisze z sentymentem że motorek jest polski ., Z tego co mi wiadomo nic nie mieliśmy co by było nasza rodzimą myślą techniczną . Każdy jeden jednoślad był zerżnięty z czegoś co już jeździło w europie:DKWRT125T ... DKW RT175 VS a może to oni od nas zerżneli ?
http://motocykle.svasti.org/index.html? ... hl_m05.htm
W 4 klasie szkoły podstawowej tłukłem się po polach identycznym .Kto wtedy mógł przypuszczać że teraz to jeździdło będzie na wagę złota . Na wyżej podanej stronie ktoś pisze z sentymentem że motorek jest polski ., Z tego co mi wiadomo nic nie mieliśmy co by było nasza rodzimą myślą techniczną . Każdy jeden jednoślad był zerżnięty z czegoś co już jeździło w europie:DKWRT125T ... DKW RT175 VS a może to oni od nas zerżneli ?
- dzidek
- Zwykły forumowicz
- Posty: 259
- Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
temat mialbyć poświęcony ogolnie wszystkim częściom a zszedł na filtry
a i nadal nie zgadzam sie z przedmowcami otóż wfm nie miała filtra takiego jak w wuesce, (chyba że ostatnie modele) ponieważ pierwsze wuesci miały cylindry gazniki i tak to też filtry itd, takie jak w wuefemkach
nawet na tej stronie na którą sie powolujesz wfm jest z malym filtrem.
czekamy na dyskusję Pozdrawiam
a i nadal nie zgadzam sie z przedmowcami otóż wfm nie miała filtra takiego jak w wuesce, (chyba że ostatnie modele) ponieważ pierwsze wuesci miały cylindry gazniki i tak to też filtry itd, takie jak w wuefemkach
nawet na tej stronie na którą sie powolujesz wfm jest z malym filtrem.
czekamy na dyskusję Pozdrawiam
- Wiesiek222
- Zwykły forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 15:12
- Motocykl: XV 750 Virago
- Lokalizacja: Szczebrzeszyn
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 11
- Rejestracja: niedziela, 13 września 2009, 10:21
- Lokalizacja: Łuków
Odnośnie silnika to są jeszcze widoczne z zewnątrz różnice a mianowicie; w silniku SHL brak jest gwintowanego otworu do przykręcenia osłony łańcucha (osłonę mocuje się tylko do dekielka zakrywającego zębatkę). Ponadto nie ma również wglębienia w lewym karterze tuż pod polem numerowym. Wracająć do filtrów powietrza w SHL spotyka sie również czechosłowackie gażniki Ikov, których filtr ma przednią część wykonaną jako odlew ze stopu aluminium. Wewnatrz silnika też można się dopatrzyć się różnic, choćby w skrzyni biegów. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że sa identyczne po dokonaniu pomiarów wyjdą dość znaczne różnice.
W literaturze dopatrzyłem sie również innego przełożenia wał-sprzęgło, choć w mojej SHL jest identyczne jak w WFM. Być może ktoś wcześniej wymienił.
W literaturze dopatrzyłem sie również innego przełożenia wał-sprzęgło, choć w mojej SHL jest identyczne jak w WFM. Być może ktoś wcześniej wymienił.
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 1341
- Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
- Lokalizacja: gm. Narol
Tak dla formalności silnik z pierwszych WFM-ek tak wygląda:
karter ma jeszcze te dwa żeberka pod cylindrem tak jak w SHL
Dzidek pyta o elementy, które są takie same w WFM i SHL
Znawcą tego tematu nie jestem ale wydaje mi się że puszka narzędziowa, przełącznik świateł są takie same, ciekawe czy przedni błotnik jest taki sam?
karter ma jeszcze te dwa żeberka pod cylindrem tak jak w SHL
Dzidek pyta o elementy, które są takie same w WFM i SHL
Znawcą tego tematu nie jestem ale wydaje mi się że puszka narzędziowa, przełącznik świateł są takie same, ciekawe czy przedni błotnik jest taki sam?
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 11
- Rejestracja: niedziela, 13 września 2009, 10:21
- Lokalizacja: Łuków
O różnicach pomiędzy SHL M04 a WFM można długo sie rozpisywać. Natomiast o identycznych częściach bądż do złudzenia podobnych krócej, gdyz jest tego dużo, dużo mniej i głównie z pierwszego wypustu WFM, właśnie takiej jak ma Żaba. Należy również zauważyć, że SHL-M04 różniły się miedzy sobą, tj w zależności od roku produkcji i miejsca wyprodukowania (Kielce, Warszawa). Do wersji warszawskiej pasuje jeszcze tylna lampka tz łezka. Kielecka ma popularnie zwagego nochala czyli jest troche większa i dłuższa. Można tez do warszawskiej załozyć rolgaz z pierścieniem niedzielonym i gumami z wzorem przeciągniętej kratki. Z powodzeniem można zapożyczyć korek zbiornika paliwa, choc prawdopodobnie do 53 r wychodziły korki bez miarki na olej. Z drobiazgów moga jeszcze pasować klamerki do przykręcenia zbiornika paliwa no i by było jak w oryginale filcowe podkładki. Najlepiej by było gdybyś naocznie porównał sobie te dwa modele. Ja mam SHL z 54 r i WSK z 1960 r (kilkoma szczególami różni sie od WFM). Gdy bedziesz w Łukowie to zapraszam.