Polerowanie Aluminium
ta wata metalowa druciana czy jak tam sie nazywa jest dobra do gruntownego oczysczania aluminium... np jeżeli masz aluminiowe felgi i nie polerowane to super tym sie czysci. ale to zostawia drobne ryski wiec samo sobą nie spoleruje na lustro ale felgi szprychy elementy silnika super czysci. jeżeli nawet nie masz silnika na lustro i nie chcesz polerowac to tą watą mozna łatwo i szybko usunąc powłoke która utleniła aluminium. wtedy silniczek równiez ładnie wygląda
- Fido
- Zwykły forumowicz
- Posty: 2231
- Rejestracja: niedziela, 18 lutego 2007, 10:49
- Motocykl: Ten ze zdjęcia
- Lokalizacja: ULH
- Kontakt:
Wstępna obróbka czym kolwiek (papier,krążki metalizowane,,ściernice do alu itp) ,by zedrzeć wierzchnią warstwę z wżerami.
Potem troszkę więcej roboty.
Papier wodny 240,320,50,800,1200.
Trzeba ciut się przyłożyć bo potem grubszych rys pastą nie dotrzemy.
A pasta?
Past jest wiele na rynku poczynając od Automaxa po lepsze.
A jakie ?
Osobiście używam niemieckiej Autosol ale polskie też są znakomite.
Google Waszym przyjacielem.
A jak?
Albo ręcznie albo maszynowo czyli filc na wiertarkę i ogień.
Z tym ogniem bym nie przesadzał bo to zależy od danej pasty.
Czasami pasta pod wpływem temperatury przypala się i odbarwia aluminium.
Efekt pracy zawsze zależy od Waszego serca włożonego w tą pracę.
Cierpliwość Waszym przyjacielem.
A jak zabezpieczyć potem wypolerowaną powłokę ?
Są lakiery bezbarwne ale po jego wyschnięciu psują efekt.
Bart dobrze pisze.
Co jakiś czas przelecieć znów pastą przed zlotem i jest git.
Potem troszkę więcej roboty.
Papier wodny 240,320,50,800,1200.
Trzeba ciut się przyłożyć bo potem grubszych rys pastą nie dotrzemy.
A pasta?
Past jest wiele na rynku poczynając od Automaxa po lepsze.
A jakie ?
Osobiście używam niemieckiej Autosol ale polskie też są znakomite.
Google Waszym przyjacielem.
A jak?
Albo ręcznie albo maszynowo czyli filc na wiertarkę i ogień.
Z tym ogniem bym nie przesadzał bo to zależy od danej pasty.
Czasami pasta pod wpływem temperatury przypala się i odbarwia aluminium.
Efekt pracy zawsze zależy od Waszego serca włożonego w tą pracę.
Cierpliwość Waszym przyjacielem.
A jak zabezpieczyć potem wypolerowaną powłokę ?
Są lakiery bezbarwne ale po jego wyschnięciu psują efekt.
Bart dobrze pisze.
Co jakiś czas przelecieć znów pastą przed zlotem i jest git.
Dobre podsumowanie jednym słowem duuuzo cięzkiej pracy
co do tych papierów to zależy jaka powierzchnia ja jak polerowałem kawałek dekielka od przekładki w skuterze to miałem w miare dobrą powierzchnie ale najpierw papier cos koło 200 tam gdzie grubsze wżery potem wodnym chyba od 800 zaczynałem po 2000 konczyłem potem samo polerowanie to juz formalnosc 2 razy przelecialem krązkiem do polerowania na wiertarce i lusterko
co do tych papierów to zależy jaka powierzchnia ja jak polerowałem kawałek dekielka od przekładki w skuterze to miałem w miare dobrą powierzchnie ale najpierw papier cos koło 200 tam gdzie grubsze wżery potem wodnym chyba od 800 zaczynałem po 2000 konczyłem potem samo polerowanie to juz formalnosc 2 razy przelecialem krązkiem do polerowania na wiertarce i lusterko
- Pietrek
- Zwykły forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: czwartek, 23 lipca 2009, 20:56
- Lokalizacja: Kraśnik
Najszybciej aluminium poleruje się kwasem fluorowodorowym ale to tak tylko piszę to jako ciekawostkę . Sam tego nie polecam nawet jeśli ktoś ma do niego dojście zbyt silna trucizna i niebezpieczna ciecz sama w sobie. Ale faktem jest ze wypolerowanie takiego silnika do junaka to kwestia kilku do kilkunastu minut. Stosowany był w przemyśle w masowej produkcji> wanny do kąpieli wykonane były z drewna modrzewiowego lub kamionki. Tak polerowano już w latach międzywojennych chociaż nie jestem pewny czy nadal się go nie stosuje.
- Fido
- Zwykły forumowicz
- Posty: 2231
- Rejestracja: niedziela, 18 lutego 2007, 10:49
- Motocykl: Ten ze zdjęcia
- Lokalizacja: ULH
- Kontakt:
Chyba chodzi ci raczej o czyszczenie alu z tlenku by wydobyć jego naturalny i świeży kolor jak prosto z odlewu.
Polerka ma za zadanie wyrównanie wżerów,dołków,nierówności itp i doprowadzenie powierzchni aluminium do jak najgładszej powierzchni.
Kwas tego nie zrobi Pietrek i z deka pomyliłeś pojęcia się mi zdaje.
Polerka ma za zadanie wyrównanie wżerów,dołków,nierówności itp i doprowadzenie powierzchni aluminium do jak najgładszej powierzchni.
Kwas tego nie zrobi Pietrek i z deka pomyliłeś pojęcia się mi zdaje.