crf X a crf r
crf X a crf r
zamierzam na sezon wymienic swoją CR 250 na enduro hard enduro bede miał do dyspozycji około 10 tysięcy. i wiem że za ta kase moge kupic crf x albo ktma bo raczej nic innego w gre nie wchodzi. choc mysle jeszcze nad dr-z ale jak dla mnie troche nie na moje wyczyny co do CRF bo o to chce się zapytac czym się rózni wersja X od R ? no tyle wiem że ma homologacje, ma mniejszego laczka z tyłu. jak jest z biegami ? ma np 6 bieg jako nadbieg ? nie do jazdy w terenie tylko żeby nie piłowac silnika ? jaki ma v max wiem że to się nie liczy no ale jednak jest to enduro i nie chce żeby wyciskał 130 km h bo wtedy podróż kilka km od domu to będzie męczarnia i własnie nadbieg by się przydał i jakie jest spalanie czy różni się od Rki ? i czy żywotnosc jest mocno większa czy tez co jakis czas zaworki łancuszek ? jedyne co przemawia za DR-Z jest bezobsługowosc ;d z kolei KTM tez jest moze i wytrzymalszy ale za ta kase nie kupie jeszcze perełki
- Wiesiek222
- Zwykły forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 15:12
- Motocykl: XV 750 Virago
- Lokalizacja: Szczebrzeszyn
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 193
- Rejestracja: poniedziałek, 28 maja 2007, 15:23
- Lokalizacja: Zamość-Guciów
Exc 520 Mialem go do enduro idealny, crfx to prawie ten sam motor co crf wiec wytrzymalosc taka sama jak zwykles crfki, 520 jezdzilem rok i nic w nim nie robilem. A dostawal ostro po dupie moze potwierdzic kolega Dario Musisz zdecydowac na czym Ci zalezy. Ja go zmienilem bo na tor jest owiele lepszy sx. Co do dr-z to jest troche krowa nie obrazajac oczywiscie teog motorku bo jest na prawde bardzo wytrzymaly i tanio w eksploatacji.. Ja bym na Twoim miejscu nie kupowal 4t. Kup sobie Exc 250 i bedziesz mial spokoj z kompromisami. Waga wyczyna w 4t i wszystkie zalety enduro.
Darek powiedz mu cos o swojej husce bo na pewno wiesz wiecej ode mnie na ten temat
Darek powiedz mu cos o swojej husce bo na pewno wiesz wiecej ode mnie na ten temat
- dario
- Zwykły forumowicz
- Posty: 189
- Rejestracja: piątek, 18 maja 2007, 15:18
- Motocykl: Honda
- Lokalizacja: Zamość
Cóż ja mogę powiedzieć, hmm ....
Po pierwsze uważam, że jak na te motocykle o których pisze, to ma niestety za mało kasy na zakup i ich utrzymanie (serwis), no może oprócz DRZ
DRZ to raczej nie hard enduro, jest bardzo fajny, ale po CR 250, to raczej nie jeździ.))) no i waga nie ta.
Ja bym raczej myślał o dwusuwach tak jak moja Husky WR250, KTM EXC 200, 250,300.
Tylko nie rozumiem tego zdania z dojazdami co miał autor na mysli "nie chce żeby wyciskał 130 km h bo wtedy podróż kilka km od domu to będzie męczarnia", tym po asfalcie się raczej nie jeździ.
Po pierwsze uważam, że jak na te motocykle o których pisze, to ma niestety za mało kasy na zakup i ich utrzymanie (serwis), no może oprócz DRZ
DRZ to raczej nie hard enduro, jest bardzo fajny, ale po CR 250, to raczej nie jeździ.))) no i waga nie ta.
Ja bym raczej myślał o dwusuwach tak jak moja Husky WR250, KTM EXC 200, 250,300.
Tylko nie rozumiem tego zdania z dojazdami co miał autor na mysli "nie chce żeby wyciskał 130 km h bo wtedy podróż kilka km od domu to będzie męczarnia", tym po asfalcie się raczej nie jeździ.
o to chodzi że tak chce jeździc czasami w niedalekie trasy wiem że nie bedzie to taka jazda jak turystykiem ale chce żeby silnik dawał rade. na ktma mnie nie stac. a juz napewno nie 530 kumpel kupił 525 to dał ponad 20 k ja mam połowe tego i dobrego 530 raczej nie kupie. DR-Z wiem własnie że krowiasta ale tam silniki duuzo wytrzymają. no i przede wszystkim nie chce 2T wiec exc 250 odpada. co do husek nie mam przekonania (starszych ) a na nowszą mnie tez nie stac.
a co do tego 130 to chodzi o to że moze i moja CR wyciska ze 140 nie wiem nie mierzyłem to jazda z prędkoscią 120 km h dla silnika to męczarnia mimo że to nie v max ale silnik wyje spalanie ogromne itp. a np jeździłem CRM 250 niby troche słabszy silnik ale miał 6 jako nad bieg i pierwsze biegi ostro na moc a 6 wbijałem 100 km h na zegarach a silnika prawie nie słychac o to mi chodzi żebym mógł kilkanascie km po asfalcie na tor dojechac i nie zamęczyc silnika ;d wiem że DR-Z tak potrafi bo kumpel 80 km w jedną strone jeździł
a co do tego 130 to chodzi o to że moze i moja CR wyciska ze 140 nie wiem nie mierzyłem to jazda z prędkoscią 120 km h dla silnika to męczarnia mimo że to nie v max ale silnik wyje spalanie ogromne itp. a np jeździłem CRM 250 niby troche słabszy silnik ale miał 6 jako nad bieg i pierwsze biegi ostro na moc a 6 wbijałem 100 km h na zegarach a silnika prawie nie słychac o to mi chodzi żebym mógł kilkanascie km po asfalcie na tor dojechac i nie zamęczyc silnika ;d wiem że DR-Z tak potrafi bo kumpel 80 km w jedną strone jeździł
nie nie musi byc 4t tak sobie założyłem :PP aa ja wiem że 520 525 530 to inne sprzęty ale starego ktma nie chce a na nowego mnie nie stac gdybym miał ze 2 -3 tysiące więdzej kupił bym exc 450 ogólnie to narazie nie chce wybieac co mam kupic czy to czy tamto bo nie wiem jeszcze jak bede z kasą stał moze się okazac że auto mi sie tanie trafi i bede miał i 15 k na moto. chce tylko wiedziec róznice między crf R a X
- dario
- Zwykły forumowicz
- Posty: 189
- Rejestracja: piątek, 18 maja 2007, 15:18
- Motocykl: Honda
- Lokalizacja: Zamość
Moim zdaniem mylisz pojęcia, hard enduro, a enduro to raczej duża rozbieżność. Chcesz 4T O.K. , przed zakupem poczytaj o typowych przypadłościach DRZ-a.
Co do kumpla, to jeżeli on przejeżdżał te 80 km po asfalcie na kostkach, to respekt dla niego Nie mówię,że się nie da, ale to jest typowy hardcor i gumy lecą w oczach, a jeżeli na uniwersalnych gumach dojeżdżał, to znowu miał kiepskie właściwości w prawdziwym terenie.
Miałem DR 650 SE i to było coś w stylu DRZ, tyle że odrobinę cięższe 147kg na sucho. Fajne moto, oszczędne, ale jednak trochę za ciężkie na prawdziwą zabawę. Na trasie O.K. , ale te 130km/h na enduraku wcale nie jest przyjemne na dłuższą metę.
ps. tak się spytam, a jak ogarniasz CR 250?Czyżby się już znudziła?
Co do kumpla, to jeżeli on przejeżdżał te 80 km po asfalcie na kostkach, to respekt dla niego Nie mówię,że się nie da, ale to jest typowy hardcor i gumy lecą w oczach, a jeżeli na uniwersalnych gumach dojeżdżał, to znowu miał kiepskie właściwości w prawdziwym terenie.
Miałem DR 650 SE i to było coś w stylu DRZ, tyle że odrobinę cięższe 147kg na sucho. Fajne moto, oszczędne, ale jednak trochę za ciężkie na prawdziwą zabawę. Na trasie O.K. , ale te 130km/h na enduraku wcale nie jest przyjemne na dłuższą metę.
ps. tak się spytam, a jak ogarniasz CR 250?Czyżby się już znudziła?
gosc akurat kasiasty bo wojskowym jest i przyjeżdza czasem raz na tydzien a laczki kupuje michelina za 450 zł sztuka. jeździłem DR-Z nawet scigałem sie swoją CR z miejsca ja wygrywam ale ponad 100 km h i DR-Z lepsza jest no i CR jak jade to nosi po całej ulicy DR-Z jak on jedzie szybciej niz ja tez na kostkach nim nie majta :d i nigdzie nie napisałem że chce hard enduro czy enduro znam doskonale róznice. tylko nie wiem jeszcze na co się zdecydowac chciałbym spalanie i niezawodnosc DR-Z a moc osiągi ktma czy CRF y :PP ja tez nie chce smigac jakos wyczynowo że brac udział w zawodach czy cos ja smigam dla siebie czasem jade na tor to pyrkam dosłownie czasem jak cos mnie najdzie cisne ile sie da to samo było by z nowym sprzętem. i chciałbym własnie cos na dalsze trasy kilkanascie km od domu żeby nie zmęczyc silnika trasy były by mieszane ale np kumpel ma piękną piaskownie 30 km ode mnie ;d i fajnie było by do niego na 2óch kółkach się przejechac pozatym zamierzam dokupic 2 komplet kół i miec SM na miasto bo niedługo studia więc po miescie fajnie było by polatac czyms mocnym DR-Z by tez spoko starczyła. tyle że chce tez od czasu do czasu móc wpasc na tor zapisac siędo klubu jakiegos i czasami polatac z kims. myslałem tez nad zawodami cross country oczywiscie nie dla wyniku bo jak wspomniałem nie smigam po to żeby cos zdobywac tylko dla zabawy a wiem że crf x jest pod to stworzona
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 193
- Rejestracja: poniedziałek, 28 maja 2007, 15:23
- Lokalizacja: Zamość-Guciów
POd koniec dobrze mowisz na temat crf x ale co ona ma wspolnego z taka drz ? Nic to jest typowy wyczyn ze swiatlami. Chcesz startowac w zawodach i w ogole dawac rade na torze ? Tylko 2t takie jak exc 200 250 300 albo Huska Darka. Innej opcji nie ma bo przerobilismy je juz wszystkie i razem wrocilismy do 2 suwow.Ale widze ze jestes uparty i mam jakies dziwne tezy stary ktm co w nim zlego jest ? 2002r to taki stary ?
wiem że drz nie ma nic wspólnego po 1 nie wiem na co się jeszcze zdecydowac czy słabsze bardzien enduro gdzie bede miał bardziej niezawodny sprzęt i mógł latac w dalsze sciezki. czy bardziej wyczyna ze swiatłami tak jak wr crf x czy exc. wiec jeszcze tu będzie kwestia kasy i mozliwosci przyprowadzenia moto bo byc moze wyjade do angli sciągne tanie auto i bede mógł tam kupic moto. co do starego ktma mam odpychający stosunek napewno ponizej 2003 odpada bo nawet mi sie z wyglądu nie podoba. te nowsze juz perełki ale tez się cenią. bo ogólnie to jestem jak najbardziej zaniteresowany ktm potem CRFą tyle że na ktma musze miec więcej kasy bo nie chce starego i nie chce tez w niego z miejsca inwestowac. a CRF taniej kupie igiełkę tylko boje się że crf nie zniesie kilkunastu km trasy i dlatego chce się dowiedziec jaka różnica między X a R bo Rką jeździłem po torze ciągnie jak głupia 0 zastrzeżeń z kolei kawałek prostej v max cisne i czuje że w miejscu stoje bo wiadomo moja CR nieco szybsza jest. i dlatego wolałbym cos na dłuższymi biegami lub nadbiegiem bo nikt z forum nie wie czy X ma nad bieg ?
- dario
- Zwykły forumowicz
- Posty: 189
- Rejestracja: piątek, 18 maja 2007, 15:18
- Motocykl: Honda
- Lokalizacja: Zamość
Moim zdaniem, to szkoda dyskusji, bo Ty sam nie wiesz czego chcesz.
Co do CRF X to odwiedź fora:
MotoX
Ścigacz
tam się dowiesz wszystkiego, był też test w motocyklu, poszukaj
W modelu 2004 miała 5 biegów, i 28 KM mocy, waga coś koło 111 kg.
Nowsze tylko nie wiem od którego roku są trochę mocniejsze.
Kup sobie zadbane XR 400 z Anglii i będziesz mega zadowolony, albo XR 650 jeśli chodzi Ci o szybkie proste odcinki.
Co do CRF X to odwiedź fora:
MotoX
Ścigacz
tam się dowiesz wszystkiego, był też test w motocyklu, poszukaj
W modelu 2004 miała 5 biegów, i 28 KM mocy, waga coś koło 111 kg.
Nowsze tylko nie wiem od którego roku są trochę mocniejsze.
Kup sobie zadbane XR 400 z Anglii i będziesz mega zadowolony, albo XR 650 jeśli chodzi Ci o szybkie proste odcinki.
2002 rok w enduro czy MX to nie tylko starość... to dramat na pokrzywionych kołach. 4T jest dla ludzi z grubym portwelem, a stare 4T dla obłędnie bogatych debili. Na codzień słyszę płacz nowych włąścicieli zgruzowanych enduraków w moim warsztacie. Za 10 tysi możesz kupić jedynie 2T ale na pewno nie będzie to EXC, o husce zapomnij bo pany mleczek czy zych rządzą tym światkiem a zakup czegokolwiek to masakra cenowo-terminowa... podobno sokół ma graty do huski ale dogadać sie z zaczarowanym kaczorowskim to kolejne wyzwanie. Kup sobie DRZ-E starszą z MIKUNI FCR uzbrojoną w dyno i K&N z modem 3X3. Dobrze zestrojona fajnie jedzie, jest szybka na dojazdówkach i w zasadzie bezobsługowa w porównaniu do rasowego hard enduro. Jedynie dozbieraj jeszcze pare groszy bo dobre E za 10 to loteria a jeszcze z papierem hohooo.....michal_dh pisze: 2002r to taki stary ?
hehe wiem że narazie sam nie wiem czego chce przecież po to się pytam. pytałem na scigaczu przeszukałem różne inne fora i nie znalazłem żadnych konkretnych odpowiedzi tak jak i tu. więc cięzko mi się zdecydowac jak nie wiem z czym mam doczynienia.
co do starych sprzętów tak własnie samo mysle starych nie ma co brac bo silniki 4T w wyczynach są robione nie wiem moze 97 rok ? cos koło tego, najstarsza yzf widziałem 99 rok... ale to było padło mimo że po remoncie przyuważcie że np cr 125 różnice silnika między modelem z 97 roku a z 2004 roku są żadne prawie. uszczelki pasują nawet. jedynie co to zmieniony zawór wydechowy i pewnie odciązana jest skrzynia wał sprzęgło. moze zmieniony układ okien dolotowych w cylindrze inne drobiazgi. w 4T honda czy yamaha praktycznie co rok wypuszcza nowy silnik bo stary jest po prostu przestarzały więc jak z 2004 roku silniki są przestarzałe to jakie są starsze ? kompletne padła dlatego chce cos nowszego CRF 450 da się kupic za te 10 k z 2005 roku tak mniej więcej mówie bo teraz ceny wariują :d na DR-Z musiałbym dołożyc ale kumpel ma wersje E i jakos nie bardzo mi sie tym bujało ;d dlatego chce się dowiedziec cos o CRF X. nie chce tez XR ttr i innych większych bo chce troche poskakac po torze DR-Z średnio ale sie daje rade większym sprzętem to jedynie ścieżki ;d a co do dłuższych tras to nie że codziennie tylko ogólnie jak mam np raz na miesiąc do kumpla 30 km skoczyc to fajnie by było po ulicy sie przejechac no i fakt że chce komplet kółek SM.
co do starych sprzętów tak własnie samo mysle starych nie ma co brac bo silniki 4T w wyczynach są robione nie wiem moze 97 rok ? cos koło tego, najstarsza yzf widziałem 99 rok... ale to było padło mimo że po remoncie przyuważcie że np cr 125 różnice silnika między modelem z 97 roku a z 2004 roku są żadne prawie. uszczelki pasują nawet. jedynie co to zmieniony zawór wydechowy i pewnie odciązana jest skrzynia wał sprzęgło. moze zmieniony układ okien dolotowych w cylindrze inne drobiazgi. w 4T honda czy yamaha praktycznie co rok wypuszcza nowy silnik bo stary jest po prostu przestarzały więc jak z 2004 roku silniki są przestarzałe to jakie są starsze ? kompletne padła dlatego chce cos nowszego CRF 450 da się kupic za te 10 k z 2005 roku tak mniej więcej mówie bo teraz ceny wariują :d na DR-Z musiałbym dołożyc ale kumpel ma wersje E i jakos nie bardzo mi sie tym bujało ;d dlatego chce się dowiedziec cos o CRF X. nie chce tez XR ttr i innych większych bo chce troche poskakac po torze DR-Z średnio ale sie daje rade większym sprzętem to jedynie ścieżki ;d a co do dłuższych tras to nie że codziennie tylko ogólnie jak mam np raz na miesiąc do kumpla 30 km skoczyc to fajnie by było po ulicy sie przejechac no i fakt że chce komplet kółek SM.