Komendant Miejski Policji w Zamościu zaprasza mieszkańców Zamościa oraz wszystkie zainteresowane osoby do udziału w debacie społecznej.
Jak informuje oficer prasowy KMP w Zamościu, podinsp. Joanna Kopeć, „spotkanie będzie miało charakter dyskusji na temat bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego w naszym mieście”. Debata będzie podsumowaniem działań wpływających na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. „Będzie to również doskonała okazja do zastanowienia się nad przyczynami występujących problemów jak i wypracowania nowych, skutecznych rozwiązań” – czytamy w zapowiedzi publikowanej na stronie zamojskiej KMP.
Udział w debacie zapowiedział insp. Michał Domaradzki, lubelski komendant wojewódzki policji oraz przedstawiciele władz samorządowych, organizacji i instytucji zainteresowanych bezpieczeństwem w ruchu drogowym.
Debata odbędzie się w świetlicy Komendy Miejskiej Policji w Zamościu (wejście od baru Aspirant) 12 grudnia (czwartek), początek o godzinie 12.00.
Debata n/t bezpieczeństwa ruchu drogowego 12.12.2013r.
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 2808
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
- Motocykl: FJR 1300
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 2808
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
- Motocykl: FJR 1300
Re: Debata n/t bezpieczeństwa ruchu drogowego 12.12.2013
Jak się okazuje można nie tylko debatować.
Od początku przyszłego roku motocykle będą mogły poruszać się krakowskimi buspasami. Prezydent miasta Jacek Majchrowski powiedział, że pomoże to poprawić bezpieczeństwo innych uczestników ruchu oraz samych motocyklistów, którzy na niektórych odcinkach nie będą musieli przeciskać się między samochodami. W Krakowie jest łącznie 27 kilometrów buspasów. Stolica Małopolski jest pierwszym miastem w Polsce, które udostępniło pasy dla autobusów motocyklistom. Podobne rozwiązanie funkcjonuje chociażby w Londynie, gdzie dzięki temu spadła liczba niebezpiecznych wypadków z udziałem motocyklistów. Oczywiście kierowcy nadal będą musieli uważać na motocyklistów, ponieważ przy skręcaniu w prawo lub próbach włączenia się do ruchu może dojść do kolizji.
Mamy nadzieję, że jeśli rozwiązanie się przyjmie i będzie bezpieczne, to inne miasta pójdą w ślady Krakowa.
Od początku przyszłego roku motocykle będą mogły poruszać się krakowskimi buspasami. Prezydent miasta Jacek Majchrowski powiedział, że pomoże to poprawić bezpieczeństwo innych uczestników ruchu oraz samych motocyklistów, którzy na niektórych odcinkach nie będą musieli przeciskać się między samochodami. W Krakowie jest łącznie 27 kilometrów buspasów. Stolica Małopolski jest pierwszym miastem w Polsce, które udostępniło pasy dla autobusów motocyklistom. Podobne rozwiązanie funkcjonuje chociażby w Londynie, gdzie dzięki temu spadła liczba niebezpiecznych wypadków z udziałem motocyklistów. Oczywiście kierowcy nadal będą musieli uważać na motocyklistów, ponieważ przy skręcaniu w prawo lub próbach włączenia się do ruchu może dojść do kolizji.
Mamy nadzieję, że jeśli rozwiązanie się przyjmie i będzie bezpieczne, to inne miasta pójdą w ślady Krakowa.
- kazek
- Zwykły forumowicz
- Posty: 334
- Rejestracja: wtorek, 21 lipca 2009, 13:48
- Motocykl: banditen 1200 - już komu innemu służy
- Lokalizacja: Zamość
Re: Debata n/t bezpieczeństwa ruchu drogowego 12.12.2013
Kolejnym miastem będzie ... Zamość
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 2808
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
- Motocykl: FJR 1300
Re: Debata n/t bezpieczeństwa ruchu drogowego 12.12.2013
Uczestniczyłem w imieniu KBM w przedmiotowej konferencji.
Zabrałem głos w imieniu nas motocyklistów poruszając problemy, które były już sygnalizowane na tym forum:
A. Służby drogowe odpowiedzialne za utrzymanie właściwego stanu dróg sprowadzają niebezpieczeństwo utraty zdrowia lub życia przez kierujących jednośladami przez:
1. Rozsypywanie w czasie napraw jezdni żwiru – w mojej ocenie jest to czyn zabroniony zagrożony sankcją z art. 91 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń:
"Kto zanieczyszcza drogę publiczną, lub na tej drodze pozostawia pojazd lub inny przedmiot albo zwierzę w okolicznościach, w których może to spowodować niebezpieczeństwo lub stanowić utrudnienie w ruchu drogowym podlega karze grzywny do 1500 zł albo karze nagany".
2. Stosowanie do oznakowania poziomego dróg białej farby o bardzo niskiej przyczepności, zwłaszcza po opadach deszczu.
3. Stosowanie niebezpiecznej dla jednośladów technologii/organizacji napraw nawierzchni – wycięty fragment nawierzchni jezdni w celu jej naprawy musi być niezwłocznie uzupełniony.
B. Najbardziej rozpowszechnione w systemach sygnalizacji świetlnej czujniki indukcyjne nie reagują w dużej części przypadków na przejeżdżające jednoślady.
C. Ustawa Prawo o ruchu drogowym "delegalizuje", praktycznie wypracowany i sprawdzony, powszechnie stosowany i bezpieczny dla motocyklistów sposób poruszania się w grupie/kolumnie.
Uwaga 1: można odnieść wrażenie, że polskie prawo i praktyki działania nie uwzględniają faktu istnienia jednośladów
Uwaga 2: jedynym skutecznym działaniem zmierzającym do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest, co prawda trudne i kosztowne, zmienianie infrastruktury tego ruchu, a nie łatwe i tanie ale nieskuteczne, usiłowanie zmienianie zachowań człowieka.
Zabrałem głos w imieniu nas motocyklistów poruszając problemy, które były już sygnalizowane na tym forum:
A. Służby drogowe odpowiedzialne za utrzymanie właściwego stanu dróg sprowadzają niebezpieczeństwo utraty zdrowia lub życia przez kierujących jednośladami przez:
1. Rozsypywanie w czasie napraw jezdni żwiru – w mojej ocenie jest to czyn zabroniony zagrożony sankcją z art. 91 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń:
"Kto zanieczyszcza drogę publiczną, lub na tej drodze pozostawia pojazd lub inny przedmiot albo zwierzę w okolicznościach, w których może to spowodować niebezpieczeństwo lub stanowić utrudnienie w ruchu drogowym podlega karze grzywny do 1500 zł albo karze nagany".
2. Stosowanie do oznakowania poziomego dróg białej farby o bardzo niskiej przyczepności, zwłaszcza po opadach deszczu.
3. Stosowanie niebezpiecznej dla jednośladów technologii/organizacji napraw nawierzchni – wycięty fragment nawierzchni jezdni w celu jej naprawy musi być niezwłocznie uzupełniony.
B. Najbardziej rozpowszechnione w systemach sygnalizacji świetlnej czujniki indukcyjne nie reagują w dużej części przypadków na przejeżdżające jednoślady.
C. Ustawa Prawo o ruchu drogowym "delegalizuje", praktycznie wypracowany i sprawdzony, powszechnie stosowany i bezpieczny dla motocyklistów sposób poruszania się w grupie/kolumnie.
Uwaga 1: można odnieść wrażenie, że polskie prawo i praktyki działania nie uwzględniają faktu istnienia jednośladów
Uwaga 2: jedynym skutecznym działaniem zmierzającym do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest, co prawda trudne i kosztowne, zmienianie infrastruktury tego ruchu, a nie łatwe i tanie ale nieskuteczne, usiłowanie zmienianie zachowań człowieka.
- hans
- Zwykły forumowicz
- Posty: 996
- Rejestracja: piątek, 26 listopada 2010, 10:48
- Motocykl: xj600
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Debata n/t bezpieczeństwa ruchu drogowego 12.12.2013
W zamojskiej kablówce był materiał z w/w konferencji i było cię dobrze widać Wielki.
"Nie walcz z idiotami, mają przewagę liczebną"
Paulo Coelho
Paulo Coelho