Rejestracja moto z Anglii
- Kox
- Zwykły forumowicz
- Posty: 198
- Rejestracja: sobota, 20 czerwca 2009, 21:45
- Motocykl: Był Suzuki Bandit 600, jest Honda TRX 450r
- Lokalizacja: Zamość
Rejestracja moto z Anglii
Wiem że jest do groma tematów na ten temat w google, ale zwracam się tutaj. Mógłby mi ktoś tak łopatologicznie po chłopsku wytłumaczyć od początku jak zarejestrować moto z anglii, oraz jakie papiery musi przekazać sprzedający, jeżeli polak w polsce sprzedaje polakowi angielski motor.
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 2808
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lutego 2007, 08:39
- Motocykl: FJR 1300
Re: Rejestracja moto z Anglii
Temat przewałkowany na różnych forach/mozna poczytać też na stronach niektórych Urzędów Miast - wygooglaj sobie.
Jedna praktyczna rada: jeżeli miejscem zawarcia umowy kupna będzie miejscowość w Anglii to nie zapłacisz 2% podatku od czynności cywilno-prawnych (ot, taka luka w ustawie ).
Jedna praktyczna rada: jeżeli miejscem zawarcia umowy kupna będzie miejscowość w Anglii to nie zapłacisz 2% podatku od czynności cywilno-prawnych (ot, taka luka w ustawie ).
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2010, 22:23
- Motocykl: Kawasaki Ninja ZX-6R 636 '06
- Lokalizacja: Zamość
Re: Rejestracja moto z Anglii
1. Musisz posiadać umowę z poprzednim właścicielem z Anglii. W przypadku braku umowy (w Anglii nie ma czegoś takiego jak umowa kupna-sprzedaży)- Drukujesz egzemplarz umowy z internetu w języku Polskim i Angielskim i wypełniasz, a za Angola podpisuje się ktoś inny (na własną odpowiedzialność musiałbyś to zrobić, tego nikt i tak raczej nie sprawdza).
2. Idziesz do tłumacza przysięgłego na przetłumaczenie dowodu rejestracyjnego, ewentualnie umowy (ale jak napisałem wcześniej lepiej wydrukować w języku PL i ENG- wtedy nie trzeba tłumaczyć).
3. Zaprowadzasz motocykl na stację diagnostyczną.
4. Idziesz do urzędu skarbowego z kserem papierów i chyba 160 zł ( płacisz w kasie) za zwolnienie z podatku, później z potwierdzeniem zapłaty śmigasz do urzedasów po papier VAT 24 i wypełniasz, aby otrzymać VAT 25 (czeka się około jednego dnia i potrzebne to będzie do Wydziału Komunikacji). Pamiętaj, że pojazd z przebiegiem poniżej 6000 km jest traktowany jako nowy i trzeba płacić wysoki podatek, dlatego tez proponuje wpisać wyższy przebieg jeśli motocykl jest "nowy".
5. Wydział komunikacji- udajesz się tam z wszystkimi zdobytymi papierami i urzędnicy Cię dalej pokierują (weź ze sobą tablicę do zadania). Odbierasz tablice i dowód tymczasowy i idziesz tego samego dnia ubezpieczyć (polecam w budynku wydziału komunikacji przy sklepiku jest ubezpieczyciel- PZU będzie najtaniej).
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, to mogę pomóc, bo sam przez to przechodziłem, tylko Angielski dowód miałem na siebie, ale i tak trzeba było mieć umowę- paranoja (umowa w polszy święta rzecz). Także procedury się w Twoim przypadku się nie zmieniają.
2. Idziesz do tłumacza przysięgłego na przetłumaczenie dowodu rejestracyjnego, ewentualnie umowy (ale jak napisałem wcześniej lepiej wydrukować w języku PL i ENG- wtedy nie trzeba tłumaczyć).
3. Zaprowadzasz motocykl na stację diagnostyczną.
4. Idziesz do urzędu skarbowego z kserem papierów i chyba 160 zł ( płacisz w kasie) za zwolnienie z podatku, później z potwierdzeniem zapłaty śmigasz do urzedasów po papier VAT 24 i wypełniasz, aby otrzymać VAT 25 (czeka się około jednego dnia i potrzebne to będzie do Wydziału Komunikacji). Pamiętaj, że pojazd z przebiegiem poniżej 6000 km jest traktowany jako nowy i trzeba płacić wysoki podatek, dlatego tez proponuje wpisać wyższy przebieg jeśli motocykl jest "nowy".
5. Wydział komunikacji- udajesz się tam z wszystkimi zdobytymi papierami i urzędnicy Cię dalej pokierują (weź ze sobą tablicę do zadania). Odbierasz tablice i dowód tymczasowy i idziesz tego samego dnia ubezpieczyć (polecam w budynku wydziału komunikacji przy sklepiku jest ubezpieczyciel- PZU będzie najtaniej).
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, to mogę pomóc, bo sam przez to przechodziłem, tylko Angielski dowód miałem na siebie, ale i tak trzeba było mieć umowę- paranoja (umowa w polszy święta rzecz). Także procedury się w Twoim przypadku się nie zmieniają.
- Kox
- Zwykły forumowicz
- Posty: 198
- Rejestracja: sobota, 20 czerwca 2009, 21:45
- Motocykl: Był Suzuki Bandit 600, jest Honda TRX 450r
- Lokalizacja: Zamość
Re: Rejestracja moto z Anglii
Dzięki Gumis
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 108
- Rejestracja: niedziela, 21 listopada 2010, 21:06
- Motocykl: kawasaki ZZR 1400,BMW K 1200 R
- Lokalizacja: wożuczyn cukrownia
Re: Rejestracja moto z Anglii
Nie wiem jak z przeglądem myślę że nie przejdzie na angielskiej lampie i trzeba ja zmieniać.nie wiem jak w zamosciu ale w tomaszowie nie idze
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2010, 22:23
- Motocykl: Kawasaki Ninja ZX-6R 636 '06
- Lokalizacja: Zamość
Re: Rejestracja moto z Anglii
Śmigam na Angielskiej lampie i robiłem przegląd w raczej popularnym zakładzie w Zamościu, nawet nikt nie zwrócił na to uwagi... Druga sprawa, że lampa wg. mnie prawidłowo oświetla drogę. Mogę podać nazwę tej stacji na PW. Jednak w Twoim przypadku może być inaczej z tym przeglądem, ale jestem pewny, że znajdziesz odpowiednią stacje.